איך זה עובד?

המכונית האהובה שלכם מתחילה לאבד מזוהרה ומצבעה המקורי. דבר זה קורה בדרך כלל כתוצאה משפשוף איזורים מסויימים ברכב, שריטות, פח שהתעקם ושאר מרעין בישין, ההופכים את צבעו המקורי של הרכב שלכם לדהוי ומשופשף.

כדי להתגבר על בעיה זו ולהקנות לרכב מראה חדש ונוצץ, ניתן לעבור במוסך מורשה העוסק בצביעת רכב בתנור מיוחד ותורם לחידוש הרכב בקלות ובמהירות. איך זה עובד?

לפני הצביעת רכב – תיקונים קוסמטיים

השלב הראשון בבואנו להפקיד את הרכב במוסך הרלוונטי יהיה הכנה לצביעה על ידי בעלי המקצוע שבמוסך. שלב זה כולל טיפולי פחחות מקצועיים, כדי לוודא שהרכב יצבע באופן החלק וההרמוני ביותר.

רכב הזקוק לתיקוני פחחות אך לא מבצע אותם בטרם הצביעה, “יהנה” מצביעה שאינה אחידה.

תיקוני הפחחות השונים נוגעים ליישור הפח, תיקון השלדה, תיקון שפשופים שונים ברכב, מילוי חורים בעזרת חומר מילוי מיוחד וכן העלמת כתמי חלודה בעזרת חומר המשמש נגד חלודה.

באופן זה, אנו לא מסתפקים רק בצביעת הרכב, אלא מבצעים בו תיקונים קוסמטיים חשובים שחבל להזניחם. לאחר ביצוע עבודות הפחחות, הרכב נשטף היטב מאבק ולכלוך.

הרחקת אביזרים שאנו לא מעוניינים בצביעתם

בטרם הרכב נכנס אל התנור המיועד, רצוי מאוד להסיר את החלקים שאנו לא מעוניינים לצבוע. חלקים שאינם ניתנים להסרה, יש לכסות היטב. כיסוי זה נוגע לחלונות הרכב, לגלגלים, לגומיות, לאנטנה, פנסים ועוד.

הכיסוי צריך להיות הרמטי, כדי למנוע באופן מוחלט חדירה של צבע לחלקים לא רלוונטיים. כעת הרכב מוכן לצביעה.

שימוש בצבעים מקוריים ואיכותיים

בבואנו לצבוע את הרכב או חלקים ממנו, אנו עושים שימוש אך ורק בצבעים המותאמים לקוד היצרן המקורי. הצבעים הם צבעי PPG מקוריים, הנחשבים לאיכותיים ולעמידים ביותר בתחום צביעת הרכב.

שני הדברים הללו, הן התאמה לקוד היצרן המקורי והן השימוש בצבעים מקוריים ואיכותיים, מבטיחים עבודה מקצועית ומהימנה. שימוש בצבעים שאינם מקוריים עשוי לגרור אחריו צביעה לא איכותית, שאינה אחידה ולא מוכיחה את עצמה לאורך זמן.

דבר זה עלול לפגוע בערכו של הרכב שלכם ולגרום להוצאה כספית מיותרת – שככל הנראה תצטרכו לחזור עליה שוב בעתיד, לכן, הקפידו לברר מהו מקורם של הצבעים בהם משתמשים לצביעת הרכב.

בחירת הצבע מתרחשת באופן ממוחשב, בהתאם לצבע הנקבע אצל היצרן. יחד עם זאת, אם אתם מעוניינים להחליף את הצבע המקורי, יש צורך לבקש על כך אישור וליידע את משרד הרישוי.

איש המקצוע במוסך מזין אל המחשב את קוד הצבע כפי שהוא מופיע בספר הרכב, והמחשב מתרגם אותו לצביעה הרלוונטית, לפי הרכבי הצבע השונים היוצרים אותו. באם מדובר ברכב ישן מדי שקוד הצבע שלו כבר לא קיים, ניתן לדגום את צבע הרכב בעזרת המחשב.

חשוב מאוד לבחור את הצבע הקרוב ביותר (במקרה של רכבים ישנים) והמדויק ביותר, כדי לבצע עבודה אחידה, ללא כתמים.

ועכשיו – לתנור!

לאחר בחירת הצבע, הרכב נכנס אל התנור. מדובר בתנור מיוחד המשמש מוסכים המתמחים בצביעת רכבים. בתנור ישנן טמפרטורות קבועות ואופן הצביעה הוא על ידי יצירת פסים הלוך ושוב, עד לקבלת התוצאה הטובה ביותר.

כמו כן, לעיתים הבחירה בכמה שכבות צבע להשתמש לא נתונה בידיכם אלא נגזרת מתנאי הרכב – ישנם רכבים הדורשים שימוש בשתי שכבות של צבע ואחרים הדורשים שימוש בארבע שכבות צבע.

השימוש בתנור מקצועי יותר כי הוא נותן חדר סטרילי ומאפשר ייבוש אחיד ונכון בטמפרטורה הרצויה, שכן הוא תורם לתוצאה האחידה של הצבע ומקצר את זמן הצביעה משמעותית, ובנוסף, נעשה בחלל סגור ומיוחד, כך שהסיכוי לחדירת אבק אליו הוא נמוך מאוד.

מוכן לצביעת רכב בתנור

ויאללה לתנור

לאחר הצביעה – ייבוש מוחלט וצביעה חוזרת אם יש צורך

לאחר הצביעה, יש להניח לרכב להתייבש במשך שעה – תלוי במספר השכבות בהן השתמשנו, וכמה איזורים ברכב זכו לצביעה.

לאחר הייבוש, בודקים האם הצביעה אחידה, והאם אין תיקונים שיש לעשות. במידה ויש, מכניסים את הרכב לצביעה נוספת במקומות הרלוונטיים הדורשים תיקון וחוזרים על התהליך שתואר לעיל.

הזול הוא היקר 

בכל הנוגע לשאלת המחיר, בכל תחומי הקניה והמכירה, כלל הברזל הוא שהזול הוא בדרך כלל היקר. צביעת רכב דורשת עבודה מקצועית ויסודית, וככזו היא מחייבת פניה אל בעלי מקצוע מיומנים.

הפיתוי להעביר את הרכב בצביעה זולה במיוחד בסטנדטים נמוכים היא גדולה, כשהפרמטר היחיד הניצב מולנו הוא המחיר, אך בסופו של דבר, צביעה שאינה מקורית ואינה מקצועית, גוררת אחריה עלויות גבוהות הרבה יותר, וצבע המתקלף בתוך שנה או שנתיים.

פרמטר המחיר נקבע כמובן לפי גודל הרכב, כמות החלקים הרלוונטיים לצביעה וכמובן האם נדרשו עבודות פחחות בטרם הצביעה.

זול יעלה לכם ביוקר

מה שנראה זול הוא יקר

מה עוד חשוב לקחת בחשבון?

פעמים רבות כשרכב נכנס לצביעה כללית, הדבר עשוי לעורר חשד שמא הרכב היה מעורב בתאונה שהובילה את בעליו לצבוע אותו – דבר זה עלול לעמוד לכם לרועץ בבואכם למכור את הרכב ולהוריד מערכו, ולכן כדאי, כדי לנקות אתכם מכל חשד, לצלם את הרכב לפני הצביעה ובכך להוכיח את “חפותו”.

בטרם אתם מבצעים את עבודת הצבע, בדקו היטב מיהו בעל המקצוע הניצב מולכם. האם יש לו ניסיון בעבודות דומות? האם הוא מפגין ידע ומקצועיות? האם הוא אדיב ונכון לסייע ולענות על שאלות המתעוררות אצלכם? האם הסכום אותו הוא דורש עבור המלאכה הוא סכום הגיוני וסביר?

בעל מקצוע שלא עונה על הדרישות הנ”ל – צריך להדליק אצלכם נורה אדומה. הרכב שלכם הוא דבר חשוב ויקר מאין כמוהו, ולא בגד שמחליפים בכל יום. על כן, שימו לב היטב אל מי אתם פונים וכמה הוא מקצועי.

רוצים לצבוע את הרכב במוסך אמין ומקצועי? פנו עוד היום למוסך טיל המתמחה באספקטים השונים הקשורים הן בעבודות הפחחות והן בצביעת הרכב.