עם כל הכבוד למפרט הטכני ולרמת האבזור של כל רכב, ברור שאי אפשר להתעלם מהמראה החיצוני שלו. כל רכב מעוצב באופן אחר, כאשר מה שמושך את העין בהרבה מאד מקרים הוא הגוון של הרכב.

מכאן עולות מספר שאלות חשובות, שהמאמר הנוכחי ינסה לספק להן תשובה: מהם סוגי הצבעים הקיימים לרכב? אילו גוונים מתאימים לקהל הישראלי? ואיך יודעים למי לפנות?

פחחות וצבע לניסן גו'ק      מכונית לפני צביעה

סוגי הצבעים והגוונים לרכב

צבעים לרכב בולטים במראה האסתטי שלהם, אבל היתרונות שלהם אינם מסתכמים בכך. צבע איכותי יוצר שכבת הגנה על הרכב, ובמקרה של צבע איכותי, ההגנה הזו יכולה להישמר לאורך זמן.

אף צבע לרכב לא נשאר לנצח, זה ברור, אבל תמצאו כיום צבעים איכותיים שמצליחים להישאר רעננים גם לאורך שנים ארוכות.

טכניקת הצביעה של הרכב צריכה להיכנס לתמונה גם כן. השיטה הנחשבת למתקדמת, ליעילה ולמוצלחת ביותר כיום היא צביעת הרכב בתנור: צביעה זו מציעה ייבוש מהיר מאד של הצבע, מה שיוצר תוצר איכותי ואחיד מאד.

מן העבר השני של המשוואה, מי שמתשתמש בגוונים רגילים שאינם עוברים את הטיפול בתנור עלול לסבול מחסרונות שונים, שמשפיעים לרעה על התוצר הסופי: הייבוש של הצבע עלול להיות בלתי אחיד בהיעדר התנור, הגרגירים מכערים את התוצאה הסופית ויש גם לכלוך רב שעלול להגיע למקומות שלא רוצים שהוא יגיע (למשל, צבע שיעבור למראות הרכב או לצמיגים).

צבעים לרכב - צבע צהוב

מתי צריך לצבוע את הרכב?

ההחלטה בנוגע לצביעת הרכב הופכת למתבקשת בהרבה מאד תרחישים.

בעוד שיש אנשים שנשארים עם גוון הרכב שהם קיבלו, רבים מעוניינים לשנות ולשדרג את מראה הרכב – צבע חדיש ואיכותי יכול לעשות את זה.

אחת למספר שנים אנחנו רוצים לשדרג את מראה הרכב, שעלול להפוך להיות דהוי או לצבור שריטות לא מחמיאות על גביו. במקרה הזה, צביעת הרכב היא פתרון מתבקש.

הרכב הממוצע ניצב מול לא מעט סיכונים, שמשפיעים קודם כל על הצבע שלו: פגעי מזג האוויר, שריטות כתוצאה מתאונת דרכים או ממעשה זדון, חניה מתחת לעץ "בעייתי" ועוד.

בתוך שניות בודדות עלול מראה הרכב להיפגע בצורה משמעותית, אבל החדשות המעודדות הן שצביעה איכותית יכולה להביא לכך שהרכב ייראה כמו חדש.

באיזה גוון בוחרים?

לא רק טכניקת הצביעה צריכה להילקח בחשבון במקרה של צביעת הרכב, אלא גם הגוונים הספציפיים שבוחרים. באלמנט עיצובי דוגמת זה אי אפשר להעניק תשובה חד משמעית לגבי מה כדאי ומה מומלץ.

לכל אדם יש טעם אישי משלו ורצונות עיצוביים שהרכב יכול למלא באופן מלא. יש אנשים שרוצים לבחור בגוון סטנדרטי או בגוון עדין פחות או יותר, ולעומתם אנשים שמעוניינים לפרוץ גבולות ולבחור בגוונים עזים או בלתי שגרתיים.

כל עוד הצביעה היא איכותית ומבוצעת בצורה מושכלת, כל האפשרויות פתוחות.

אם בוחנים את הרגלי הצביעה של הנהגים הישראלים לאורך השנים, מבחינים במספר נתונים מעניינים. הצבע הלבן נחשב לפופולארי ביותר באופן כמעט מסורתי בישראל.

ניתן לתלות את זה בטעם העיצובי של התושבים הישראלים, אבל גם בעובדות פרקטיות: מזג האוויר בישראל נוטה להיות חם, כך שגוונים בהירים עשויים להביא לכך שהרכב לא יתחמם יותר מדי תחת השמש הקופחת.

איש צובע רכב

 

מוסך טיל - פחחות וצביעה לרכב מוסך טיל -לפני ואחרי

אילו שיטות קיימות עבור צביעת רכב?

בין אם כתוצאה מפגיעה בפחחות הרכב ובין אם מתוך רצון לשינוי תדמית, את צבעו של הרכב ניתן לשנות ודי בקלות.

צביעת הרכב מבוצעת לרוב במוסכים המתאימים לכך אשר עושים שימוש בטכניקות ושיטות ייעודיות, כאשר ישנם מקרים בהם מבצעים תיקוני צבע מקומיים בעוד שבאחרים מבצעים צביעה של כל הרכב.

בין השיטות שקיימות ישנן שתי עיקריות אשר משמשות לצביעת רכבים והן: צביעה לרכב בהתזה וצביעה בתנור.

צביעה לרכב

צביעה בהתזה

כיום ישנן טכנולוגיות שונות ומגוונות המשמשות לצביעה בהתזה, כאשר ההבדלים ביניהם נובעים מהמטרה שלשמה הם נועדו.

כאשר בוחרים בשיטה של התזת צבע למעשה עושים שימוש בטכנולוגיה של אוויר דחוס אשר מנפץ את החומר המותז לרסיסים קטנים.

המכשיר אשר מיועד להתזת צבע הוא מכשיר ריסוס אותו ניתן לווסת על פי דרגות שונות, כמו כן ניתן לשנות את קוטר אקדח ההתזה בהתאם.

הטכנולוגיות השונות של צביעה בהתזה נבדלות בסוג המרססים בהם עושים שימוש והמבנה שלהם.

 

 

צביעה לרכב

הכנת הרכב לצביעה

צביעת רכב זו משימה אשר דורשת ידע וניסיון מקצועי והיא מבוססת גם על עבודת פחחות ברמה הגבוהה ביותר.

לפני הצביעה יש לעשות את כל התיקונים הנחוצים לרבות תיקוני חורים, טיפול בחלודה ועוד.

לאחר מכן יש לבצע עבודת ליטוש באמצעות מכונת ליטוש חשמלית ולנקות את הרכב לקראת הצביעה משאריות של אבק ולכלוך.

לפני הכנסת הרכב אל תנור הצביעה יש להסיר את כל אותם החלקים אותם לא רוצים לצבוע או לכסות אותם בכיסוי מתאים.

כמו כן צוות המוסך יעטוף היטב את האביזרים החיצוניים, כמו הגלגלים, המראות וכיוצא בזה על מנת שכלל חלקי הרכב החיצוניים יצבעו באופן אחיד.

בחירת הצבע הרצוי

על כן הבחירה צריכה להיעשות בהתאם לשיקולים שלכם ולהמלצותיו של הצוות המקצועי.

בכל מקרה בו בחרתם להגיע למוסך המתמחה בצביעה לרכב, אתם יכולים להיות שקטים ורגועים ולדעת כי מלאכת הצביעה תתבצע על הצד הטוב ביותר, זאת בהנחה כי מדובר במוסך ולו ניסיון בתחום ועובדים כמה שיותר מיומנים.

מלבד הכלים והציוד הנדרש לביצוע תהליך הצביעה, ישנם עוד משתנים חשובים, אחד מהם הוא בחירת הגוון הנכון ביותר לרכב.

יש לציין כי בחירת הצבע אינה נעשית באופן אקראי, כי אם יש לבחור את הצבע בהתאם לקוד היצרן.

בכל מקרה בו רוצים שינוי, יש לעשות זאת בכפוף לחוק ולעדכן את משרד הרישוי במקביל.

תהליך הצביעה נעשה על ידי התזה, מתבצע בתוך תנור אטום אשר חסין מאבק ולכלוך ובעל יכולת אוורור, ובמהלכו הצוות המקצועי יקפיד על ריסוס הרכב בכמה שכבות של צבע לקבלת תוצאה איכותית.

במידה ולאחר הייבוש מתגלים פגמים, יש ללטש ולתקן ואז לצבוע שוב.

ולסיכום: כמה צביעה לרכב יעלה לנו?

מחיר צביעת רכב או צבע לאוטו בממוצע יעלה לכם בין 4,000-10,00 ₪, במידה ותרצו לצבוע חלקים שונים ברכב התמחור יהיה בהתאם לכל חלק

למשל, צביעת הרכב בתנור באופן מקצועי זהו תהליך הדורש השקעה ומומחיות, ולא פעם הכנת הרכב לצביעה דורשת גם עבודת פחחות מקדימה, אי לכך מדובר בהשקעה

עם זאת מדובר בהשקעה עליה לא מומלץ להתפשר, היות וצביעה אצל בעלי מקצוע לא מיומנים, או לחלופין בכוחות עצמכם, עלולה להניב תוצאות פחות איכותיות, רמת עמידות נמוכה יותר של הצבע, גימור לא מקצועי ועוד שלל ליקויים אשר עשויים להשפיע על מראה הרכב ולגרום לכם להשקיע יותר בעתיד.