צבע הרכב הוא גורם גדול ומשמעותי בערך המכירה. עובדה היא שאנשים נוטים יותר לקנות מכונית עם הצבע המקורי. עם זאת, מכוניות חשופות לתנאי מזג אוויר קשים כמו ברד ואפילו שלג בירושלים ובצפון. מה קורה כשהרכב חשוף לתלאות מזג האוויר?
כתוצאה מחשיפת הרכב לתלאות מזג האוויר, הצבע דוהה עם הזמן והופך עמום. ישנן דרכים שונות לשמור על צבע הרכב מפני נזקי מזג האוויר, המשיכו לקרוא. לפני שמדברים על עבודת פחחות מקצועית לרכב, אפשר לדבר על כל מיני שיטות שלעיתים עובדות ולעיתים פחות. למשל, בחנויות הקמעונאות יגידו לכם שעל מנת לשמור על צבע הרכב שלכם, עליכם להשתמש בווקס או בחומרים ייעודיים לסוג הצבע הספציפי של רכבכם.
מה עוד ימליצו לי כדי לשמר את צבע הרכב המקורי?
ייתכן שיגידו לכם שמומלץ שתשטפו את הרכב באופן ידני, כדי לוודא שהוא לא יישרט במכונות השטיפה. בפועל, אתם יכולים לנסות עד מחר לשמר את הצבע המקורי של הרכב, אבל טבעו הוא לדהות ולעיתים ממש להישרף ולהתקלף מהשמש.
אז מה עושים, האם צריך פחחות רכב במיידי? לא. קודם כל, מקפידים לכסות את הרכב כדי למנוע חשיפה ישירה לשמש. אין לכם כיסוי? אפשרי לרכוש בעלויות יחסית זעומות (עשרות שקלים בודדים בד"כ). בנוסף לכך, ישנם סוגי ציפויים שניתן להשתמש בהם כדי לשמר את הצבע, כמו ציפוי ננו קרמי. בואו נבין במה מדובר.
לשמר את צבע הרכב בעזרת ציפוי ננו קרמי
כאשר מבצעים פחחות רכב וצובעים אותו, במקרים רבים יהיה מומלץ להשתמש בציפוי ננו קרמי על גוף הרכב. רכב שמכוסה בציפוי ננו-קרמי, הנעשה על ידי אקדח ריסוס בד"כ, מוגן הרבה יותר טוב מנזקי מזג האוויר. ציפוי זה מגן על הרכב מפני שקעים, שריטות וחלודה, פגיעות ברד ועוד.
הציפוי נעשה על גוף הרכב לאחר הצביעה, כדי ליצור משטח עמיד יותר ולספק הגנה מפני פגעי מזג האוויר. ציפוי ננו-קרמי הוצג לראשונה בסוף המאה ה-19. הוא נוצר כחלופה לצביעה, כי הוא היה זול וקל יותר ליישום מאשר צבע. החומר גם הציע הגנה טובה יותר מפני נזקי מזג האוויר מאשר צבע. בימינו, זה הפך להיות חלק מהסטייל הכללי של הרכב. זאת, מכיוון שהציפוי הקרמי לא רק מגן על צבע הרכב, אלא גם מבריק ונראה מעולה.
כיצד פחחות רכב יכולה להעלות את ערך הרכב?
פחחות רכב נועדה להגן על המכונית מפני גורמים חיצוניים כמו מזג אוויר. עם זאת, יש לעבודת הפחחות גם ערך אסתטי רב שיכול להעלות את ערך הרכב בעת מכירתו. פחחות רכב מתבצעת על ידי מומחים המשתמשים בכלים מיוחדים ליישום של צבע על גוף הרכב. הם יכולים לוודא שהוא נראה מבריק ומוגן מפני שריטות ושקעים, ובדרך כלל העבודה הזאת מתבצעת בתנורים. זה נקרא "צביעת רכב בתנור".
כאשר מבצעים צביעת רכב, עליכם לקחת בחשבון את הגורמים הבאים: 1) סוג הצבע בו משתמשים – חלק מהצבעים עמידים יותר מאחרים ולכן כדאי לבחור אחד בהתאם (בד"כ לפי קוד יצרן). 2) אופן היישום – חלק מהצבעים קל יותר ליישום מאחרים, חלקם מחייבים יישום בתנור. 3) המיקום אותו רוצים לצבוע – נקודתי או צביעה כללית לרכב. 4) בצעו השוואת מחירים בין פחחים לרכב. 5) בדקו אם צריך פחחות רכב בנוסף לצביעה (הפחחות מתבצעת לפני הצביעה).
ערך הרכב תואם את הטיפול שתתנו לו
אין להכחיש את העובדה, שמכוניות הן סמל סטטוס ודרך לבטא את האישיות של הנהג או הנהגת. כיום מכוניות מעוצבות עם חומרים טובים יותר, והן גם עמידות יותר. אבל עם הבלאי שנוצר עם השנים האלה, ערך הרכב יורד כמעט תמיד.
בסופו של דבר, הערך של הרכב שלך גבוה – רק כמו הטיפול שאתם נותנים לו. חשוב להבין שמכוניות לא נועדו לנהוג במשך שנים על גבי שנים ללא שום תחזוקה. הן נועדו לטיפול ולתחזוקה קבועה, וכחלק מהטיפולים השוטפים, צריך כל כמה שנים לבצע פחחות רכב כללית. בממוצע, מומלץ לבצע פחחות לרכב בכל 3-5 שנים.
איך עוד אפשר להעלות את ערך הרכב?
ישנן דרכים שונות להעלות את ערך הרכב. דרך נפוצה היא, להוסיף תכונות חדשות ולשפר את האיכות הכוללת, למשל להתקין מסך מולטימדיה. דרך נוספת היא לשנות את עיצוב הרכב, מה שיכול גם להעלות את ערכו. וכמובן שאפשר גם לבצע פחחות רכב וצביעה מחדש.
כמה דרכים אחרות כוללות הוספת תכונת התאמה אישית (כמו מערכת התראות נהיגה), או הוספת תכונות בטיחות נוספות. ניתן להעלות את ערכו של רכב גם על ידי שיפור יעילות הדלק והפחתת פליטות מזהמות, וניתן להעלות את ערכו של רכב על ידי אופטימיזציה של הביצועים הכוללים שלו. זה כולל את החלקים, המנוע ואבזור נוסף. בסופו של דבר, הגורמים החשובים ביותר המשפיעים על ערך הרכב הם: איכות החלקים, ביצועי המנוע, יעילות דלק, תפוקת כוח וצבעו של הרכב
מנהל מקצועי במוסך טיל, דור שלישי בענף הפחחות והצבע, עובד בתחום מזה 15 שנה.
מתמחה בתיקון מרכבים ויישור שלדות.
בעל תעודות הסמכה של משרד התחבורה למקצועות פחחות צבע וניהול מוסכים, בוגר B.A לכלכלה וניהול.