התקנת חיישני רוורס ומצלמות

כולנו מכירים את בעיית ה"נשיקות" בחניית הרכב שפוגעת בפגושים ומשאירה סימנים ושריטות במקרה הטוב ושקעים במקרה הרע.

הפתרון האידיאלי לכך הוא התקנת מערכת חיישני רוורס שמתריעה לפני הפגיעה .


המערכת יכולה להגיע עם התרעה בצורת ציפצופים שמתחזקים, מוניטור שמראה את המרחק בס"מ או בעזרת מסך שמציג תמונה של מה שמתרחש מאחורי הרכב. 


כיום מרבית המכוניות החדשות מגיעות עם מערכת מובנת בתוך הרכב אולם ברכבים ישנים יותר ניתן להתקין מערכת חיישנים כתוספת גם לפגוש האחורי וגם לפגוש הקדמי למי שמעוניין.


הוספת החיישנים מהווה גם פתרון בטיחותי חשוב לסכנה מפני פגיעה בילדים קטנים.


אנו במוסך טיל מבצעים התקנה של כל סוגי החיישנים כולל צביעה של החיישנים בצבע הרכב.

מערכת חיישני רוורס, מתריעה בפני הנהג לפני כל התנגשות לא רצויה עם כל אובייקט זר (באמצעות גלי קול).

חיישני הרוורס בנויים מ- 4 חיישנים אותם מציבים מאחורי הרכב (בטמבון), והם מחוברים למחשב קטן הממוקם בתא המטען.

אותם גלי קול שהזכרנו מעלה, מגיעים מהחיישנים בעת שהרכב נוסע לאחור ובו ברגע שנתקלים החיישנים באובייקט, הם מודדים את המרחק ממנו ומתריעים על כך (דרך המחשב) אל לוח התצוגה או הקול.

ברגע בו משולב הילוך הרוורס, המערכת נכנסת לפעולה באופן אוטומטי. בעידן הנוכחי קיימים מספר סוגי חיישני רוורס, וביניהם:

התקנת מצלמת רוורס במוסך

· חיישנים בעלי התראה קולית

· חיישנים המחוברים למערכת מולטימדיה

· חיישני רוורס בעלי מצלמת רוורס

לכל אחד מסוגי החיישנים, המחיר שלו ולכל אחד מהחיישנים היתרונות שלו.

לאחר שבחרתם את החיישנים המתאימים לכם באופן אישי, יש לבצע את ההתקנה – קחו בחשבון כי קיימים רכבים בהם לא ניתן להתקין חיישני רוורס לרבות רכבים מסחריים בהם הטמבון הוא מברזל ולא ניתן לקדוח בו במהלך ההתקנה.

מדוע לבצע התקנה במוסך

לפני שאתם מקבלים החלטה, היכן להתקין את מצלמת הרוורס, קחו בחשבון את היתרונות הבאים, שיוענקו לכם על ידי המוסך:

· ההתקנה מתבצעת באופן מקצועי על ידי מתקין מקצועי, המכיר את העבודה על בוריה ומשום שהוא מבצע אותה כחלק משגרת יומו ובתדירות גבוהה, הסבירות שהוא יעשה טעות או יגרום לנזק בלתי צפוי הוא נמוך מאוד.

· מצלמת הרוורס אותה תתקינו במוסך, תגיע עם אחריות מלאה לתקופה המצוינת בפוליסת האחריות, כך שאתם יכולים לנהוג רגועים ולדעת, שיש לכם אבא ואמא ובכל בעיה יש לכם לאן לחזור ועם מי לדבר וכמובן לקבל את המענה ואת השרות הטוב ביותר.

· השוק מלא בדגמי מצלמות רוורס וכמו בכל דבר בחיים, חלקן טובות יותר ואחרות פחות. כל עוד תגשו אל מוסך פחחות רכב מקצועי, תדעו שאתם בוחרים את הטוב ביותר משום שהמוסך למוד ניסיון וסטטיסטית הוא יודע עם אילו מצלמות לעבוד ועל אילו לוותר משום, שהן פחות טובות או פחות עדיפות על קהל הנהגים

· אתם יכולים לבחור את צבע החיישן ולהתאים אותו באופן מושלם לצבע הרכב, כך שלא ייווצר מצב שהחיישן אותו התקנתם פוגם במראה הרכב שאתם כה אוהבים.

כדי להבין את האחריות הנלקחת על ידי צוות המקצועיים במוסך, קבלו טעימה אודות התקנת החיישנים, כך תוכלו לקבל החלטה נבונה יותר, היכן לבצע את ההתקנה.

על המתקין לבצע 4 חורים אליהם יחוברו החיישנים. כל החורים חייבים להיות סימטריים אחרת החיישן לא יבצע עבודתו נאמנה.

את החיישנים יחבר המתקין אל המחשב ומשם לחשמל.

כל עוד החיבור בוצע במקצועיות הגלאי יסמן לתצוגה על כל התקרבות לאובייקט ולהיפך, התקנה לא מקצועית לא תצליח לענות על המטרה לשמה הותקן הגלאי – משום שלכל פגוש קימורים שונים, חשוב שהקדיחה תתבצע בהתאם לתוואי הדרך אותו עתיד לקרוא החיישן אחרת הוא עלול לצפצף כל כמה שניות משום שהחורים קרובים לאדמה.

אם החורים אותם קודח המתקין לא יהיו סימטריים יהיה צורך בהחלפת כל הפגוש, החלפה שתעלה לא מעט כסף אותו ניסיתם לחסוך על מתקין (את החורים העקומים שנקדחו לא ניתן לסתום או ליישר).

דשבורד של רכב - התקנת מצלמת רוורס

כמה תעלה התקנת חיישני רוורס

העלות הינה משתנה בין היתר ביחס לסוג החיישנים אותם אתם בוחרים, מהזול ועד היקר ביותר בהתאמה.

אל מחיר החיישנים, יתווסף מחיר ההתקנה כך שכדי לקבל מחיר מדויק, כדאי להגיע עם הרכב אל המוסך ובטרם תתבצע העבודה לקבל הצעת מחיר מדויקת אותה תשלמו בגמר העבודה.

התקנת מצלמת רוורס