מוסך הסדר

עולם ביטוח הרכב בישראל הוא עולם רחב מאוד, המגלגל מיליארדי שקלים בכל שנה.

סכומי כסף אלה נועדו להבטיח כל אדם שרכבו נפגע בתאונה, נגנב או נהרס בנסיבות שונות הנכללות בפוליסת הביטוח שלו, יוכל לקבל את הפיצוי המגיע לו מחברת הביטוח.

כדי שזה יקרה, צריכות חברות הביטוח לוודא שאך ורק אותם אנשים הזקוקים לפיצוי זה אכן יקבלו אותו, וכי פיצוי זה אכן ישקף את הנזק שנגרם, ולא יהפוך למוקד קבלת כספי פיצוי בדרכים של רמייה. אחד המודלים שיושמו על ידי חברות הביטוח כחלק מגישה זו הוא המודל של מוסך הסדר.

הסדר בין חברת הביטוח ובין המוסך עבור שירות למבוטח

מוסך הסדר הוא מוסך שמולו מקיימת חברת הביטוח הסדר עבור המבוטחים שלה. מצד אחד, חברת הביטוח רוצה, צריכה וחייבת להעניק למבוטחיה את היכולת לתקן נזקים שנגרמו לרכב בתאונה.

מצד שני, היא רוצה לוודא שעלות התיקון היא סבירה, ושהמבוטח ובעל המוסך לא עושים יד אחת כנגדה על מנת לנצל אותה.

בהתאם לכך, פיתחו חברות הביטוח את המודל של מוסך הסדר, שגם מספק למבוטחים את הזכות המגיעה להם וגם מספק לחברת הביטוח רמה טובה של בקרה ושליטה בתהליכים.

למודל זה יש את החסרונות שלו, ולא כל המבוטחים אוהבים את הרעיון, אך במאזן השיקולים של היקפי מעשי הנוכלות, מול הערך שמקבלים המבוטחים, ללא ספק מדובר במודל מצויין.

טיפול במוסך הסדר – הנחה בפרמיית הביטוח

טיפול במוסך הסדר

על מנת להבטיח את המודל, חברות הביטוח מוזילות למעשה את הפרמיה עבור פוליסות שמגדירות כי הלקוח מחוייב לטפל בכל בעיה, במסגרת מוסך הסדר שאיתו עובדת חברת הביטוח.

לרשות הלקוח עומדת גם הבחירה להיות חופשי בפנייתו לכל מוסך אחר, אך יהיה עליו לשלם פרמיית ביטוח גבוהה יותר.

במובנים רבים, מודל זה מספק ערך משמעותי לא רק לחברות הביטוח, אלא גם למבוטחים עצמם.

ערך זה נובע בעיקר מעצם העובדה כי המבוטח יכול פשוט להכניס את הרכב למוסך בידיעה ברורה שכל טיפול וכל החלטה של המוסך לגבי עלות הטיפול, תאושר על ידי חברת הביטוח.

ועדיין נותרה המשימה לבחור מוסך

אחרי שאמרנו את זה, גם מוסך הסדר הוא מוסך שעליכם לבחור, ולכל חברת ביטוח ישנם בדרך כלל מספר מוסכי הסדר שאיתם היא עובדת באופן רציף באזורים מסויימים.

המבחר הוא אינו גדול מדי, ולכן משימת הבחירה לא צפויה להיות מסובכת מדי.

יחד עם זאת, אתם בהחלט רוצים להבטיח את זה שאתם בוחרים במוסך שאתם יכולים לסמוך עליו, מוסך שמכיר את סוג הרכב שלכם ויכול להעניק לו את הטיפול הטוב ביותר, עם החלפים הטובים ביותר ועם רמת העבודה והביצוע הגבוהות ביותר.

חברת הביטוח תשלם, אבל אתם הם אלו שתצטרכו להמשיך ולהשתמש ברכב.

שאלות ותשובות

מה זה מוסך הסדר?

מוסך הסדר הוא מוסך שיש לו הסדר עם חברות ביטוח עבור המבוטחים שלהם במקרה של תאונה.
חברת הביטוח רוצה לוודא שבעל רכב שנפגע בתאונה יקבל שירות וטיפול במחירים תחרותיים, שלבעל המוסך תהיה אחריות כלפי חברת הביטוח על איכות הטיפול ושהתהליך יהיה פשוט ונגיש כאשר כל הבירוקרטיה היא בין מוסך ההסדר לבין חברת הביטוח.
בנוסף, חברת הביטוח מעונינת למנוע מצבים בהם בעל הרכב יגש למוסך ספציפי, יקבל הצעת מחיר לא ריאלית לתיקונים או, חס וחלילה, יעשה יד אחת עם בעל המוסך כנגד חברת הביטוח.

מהם היתרונות של עבודה עם מוסך הסדר?

עלות – עלות התיקון נמוכה יותר מאשר במוסכים אחרים, בשל ההסכמים של חברות הביטוח עם מוסך ההסדר כחלק מעסקה רוחבית.
פרמיה מוזלת – חברות הביטוח מוזילות את הפרמיה בפוליסות בהן המבוטח מתחייב שבמקרה של תאונה, הוא ייגש למוסך הסדר מתוך רשימת המוסכים של חברת הביטוח.
איכות – למוסך הסדר יש מחויבות על תקן איכות מול חברת הביטוח, מה שמביא לכך שהעבודה של הטיפולים והתיקונים על רכב היא טובה ואיכותית.
תשלום – כשמכניסים רכב לתיקון במוסך הסדר, המבוטח לא צריך להתעסק עם תשלומים למיניהם מאחר וכל התהליך הבירוקרטי קורה בין המוסך לבין חברת הביטוח.
שקט נפשי – יתרון לא פחות חשוב מהאחרים. כשמכניסים רכב למוסך זה לרוב מלווה בחוסר שקט: מה צריך לתקן? כמה יעלה? כמה זמן יקח הטיפול? ועוד. כשמכניסים רכב לתיקון לאחר תאונה למוסך הסדר, הולכים הביתה בראש שקט ומחכים שהרכב יחזור. התיקון לא על הראש של בעל הרכב.

האם חייבים לתקן את הרכב שנפגע בתאונה במוסך הסדר?

אין שום חובה לתקן את הרכב דווקא במוסך הסדר; אפשר לבחור לגשת למוסך רגיל. אך חשוב לזכור שחברות הביטוח המעדיפות מוסכי הסדר נותנות הטבות למבוטחים שמחליטים להשתמש באפשרות הזאת; כמו הטבות בפרמיה, רכב חלופי ועוד.
ההתחשבנות צריכה להיעשות מול המוסך ואז מול חברת הביטוח בנפרד – ניירת וכאב ראש הם חלק בלתי נפרד מזה.

איך בוחרים מוסך הסדר?

דבר ראשון, עוברים על רשימת מוסכי ההסדר שחברת הביטוח מציעה באזור מגוריכם.
אחרי שסימנתם את המוסך בו אתם מעוניינים, חשוב שתוודאו שיש לו ניסיון בתיקונים של הסוג והדגם של הרכב שלכם. במידה וכן, זה הזמן לחקור קצת באינטרנט וחברים, ולברר האם הוא נחשב מוסך טוב, אמין ובעל ניסיון.
התרשמתם שההמלצות חיוביות? הגיע הזמן לבדוק את רשימת השירותים שהמוסך מעמיד לרשותכם, כדי לוודא שהוא מסוגל לטפל ברכב. לדוגמה: האם אחרי התיקונים המוסך נותן שירותי פחחות וצבע כדי שלא תצטרך להעביר את האוטו למוסך נוסף? וכד'.
יש מוסכי הסדר שגם אם אין לכם סידור עם חברת הביטוח לרכב חלופי הם מציעים כחלק מהשירות שלהם גם רכב חלופי וגם שירותי איסוף או גרירה של הרכב מבית הלקוח.
כל הדברים הללו שווים בדיקה לפני בחירת המוסך.

 

במוסך טיל – אנו מציעים מגוון רחב של שירותים ושירותים נלווים, אשר יענו על כל צורכי הלקוח ויעניקו לו את השירות הטוב ביותר, לרבות: