תאונות בכבישים הפכו להיות חלק מחיי כולנו. אתם נוהגים בצורה רגועה, שומעים את המוזיקה שאתם אוהבים, אבל ברגע אחד, הרכב שרק אתמול הכנסתם לשטיפה חיצונית, החלפתם לו מצבר וציפיתם אותו בשכבת הגנה מאבק, סופג מכה קלה בכנף.
זאת, כמובן, לא הסיבה היחידה שבגינה אנשים מכניסים את הרכב שלהם לצביעה. זה יכול לקרות בגלל התיישנות הרכב והצבע הדהוי, בגלל שגיליתם יום אחד שריטה קלה לאורך הרכב או בגלל שמישהו עיקם לכם את הפגוש ועכשיו צריכים להחליף את החלקים ולצבוע את המקום מחדש.
הגלגל לא חוזר לאחור. אף פעם
כשאתם מגיעים למוסך פחחות, סביר להניח שלא תרצו להגיע אליו פעם נוספת על מנת לבקש ולתקן את המוצר שקיבלתם. ברוב המקרים ההמתנה ארוכה, השירות לעיתים לקוי ואתם לא תמיד בטוחים שחברת הביטוח מפנה אתכם למוסך הנכון, שכזה שיצבע את הרכב שלכם בצורה איכותית כל כך שלא תרגישו בהבדל. בדרך כלל, לא מכירים את האיש שעומד מאחורי החדר המוזר בו צובעים את הרכב.
את הגלגל לא תוכלו להחזיר לאחור, כמובן. אף אחד גם לא ימנע את התאונה הבאה שלכם, איש גם לא יוכל לשלוט על נהגים אחרים בכביש. אבל בחירת המוסך הנכון, לפחות תקצר ותקל עליכם את החוויה.
ובין כל החוויות שתעברו, יש שאלה אחת, חשובה לא פחות – מהי הצביעה הטובה והאיכותית ביותר לרכב? האם בחירת הצבע הנכון מספיקה על מנת לצבוע את הרכב הצורה הכי איכותית שיש? האם ישנם עוד פרמטרים שמשפיעים על הצבע ואיך בוחרים בכלל מוסך אמין, שיידע לענות את כל השאלות הללו ולהחזיר לנו את הרכב למצבו הטבעי?
אז איך בוחרים צבע איכותי לרכב ומה נכון לנו?
התאמת צבע למכונית יכולה להיות משימה קשה מאוד, גם אם אתם יודעים את הגוון המדויק שלו. אופי הצביעה יכול להיות מהותי מאוד ולולא שמירה על מספר כללים חשובים, הגוון של המוצר המוגמר יכול להשתנות על אף שבחרתם בצבע הנכון.
כדי להסביר את זה, נחזור מעט אחורה. כמו שיכולתם לקרוא במאמר אחר כאן באתר, לאחר שהוחלט על אופן הטיפול ברכב (צביעת הרכב נעשית במספר שלבים: החלטה האם לפרק את החלק הפגוע או לתצוע אותו כשהרכב בשלמותו, משנה את כללי המשחק), צבע האיזור הפגוע יקולף ויעבור תיקון פחחות. לאחר התיקון, שכולל ליטוש וניקוי, תבוצע עבודת הצבע. לפני צביעתו, הפחח ימרח על החלק הפגוע שכבה של צבע המקשרת בין הרכב לצבע החדש, זאת על מנת ליצור צביעה איכותית. בשלב הבא, יותאם הצבע לרכב על פי קוד.
בחרנו את הצבע הנכון. זה הכל?
על מנת לבצע עבודת פחחות יסודית, ליטוש האזור הפגוע וניקוי מאבק, צריך לא רק לבחור בדגם הנכון. אחד הדברים החשובים הוא ביצוע עבודה מדויקת והתאמתו לצבע הקיים. הצעד הראשון שיש לעשות הוא להתאים את הצבע לזה המקורי של היצרן. הקוד מופיע על מדבקה או תווית בגוף הרכב. קוד הצבע צריך להיות מזוהה בבירור ואם לא מצליחים לאתר אותו, אפשר לפנות לחברה או למקורות אחרים.
יש עוד אלמנט חשוב במשחק הזה: גיל הרכב. מדוע? מכוניות שנחשפו לאור שמש במשך שנים, צבעם נוטה לדהות. כאלה שחנו במהלך השנים בחניון מקורה, ייתכן וייקח להם הרבה זמן עד שידהו. דהייה היא דבר שמוסך פחחות אמין יידע לזהות. ישנם רכבים ישנים משנות ה-80 שהיו צבועות בשלב אחד, מה שלא קורה היום. מוסך שלא יידע לזהות את זה, יגיש ללקוח מוצר נחות. במצב כזה, יש להתאים את הטכניקה הרצויה לרכב.
קו הצבע גם מפנה את נותן השירות לנוסחה של היצרן, כך שזו תתאים את הצבע המדויק ולא תציג הבדלים בצבע כאשר אתם חונים בצל.
למה אנחנו?
קודם כל, בגלל הניסיון. למעלה מ-50 שנה שאנו מבצעים מגוון עבודות פחחות וצבע בתנור לרכבים מכל הסוגים. כן, מוסך טיל פחחות וצבע הוקם בשנת 1961. שנית, שמנו לעצמנו למטרה להוות דוגמה ומופת בתחום הצבע לרכב וכל מה שעוטף אותו. אנו מקפידים על שירות מקצועי ואדיב, אמינות ללא דופי, עבודה מקצועית וחיסכון בזמן ובטרחה עבור לקוחותינו. המוסך ממוקם, לנוחיותכם, ברחוב שונצינו 21 בתל אביב (חמש דקות בלבד ממרכז עזריאלי) – כך שהוא זמין ונגיש לתושבי מרכז הארץ.
שנית, טיב החומרים. העבודות נעשות עם צבעי PPG מקוריים, המותאמים לרכב באופן ממוחשב ושומרים על איכות לאורך זמן. בנוסף, אנו מבצעים עבודות צבע בתנור לכל סוגי המכוניות ולכל סוגי הצבעים – ברק ישיר, צבע דו שכבתי, צבעי פנינה ותלת שכבתי. העבודות נעשות עם צבעי PPG מקוריים.
מיותר לציין כי מבוטחי כל חברות הביטוח נהנים מתנאים אטרקטיביים הזהים לתנאי מוסכי הסדר. המוסך יספק לכם רכב חלופי ללא תשלום מהיום הראשון (ללא תלות בפוליסת הביטוח שברשותכם!), איסוף או גרירת הרכב ישירות מבית הלקוח, הנחות בהשתתפות העצמית ועוד.
מנהל מקצועי במוסך טיל, דור שלישי בענף הפחחות והצבע, עובד בתחום מזה 15 שנה.
מתמחה בתיקון מרכבים ויישור שלדות.
בעל תעודות הסמכה של משרד התחבורה למקצועות פחחות צבע וניהול מוסכים, בוגר B.A לכלכלה וניהול.