פחחות רכב לטיפול בשריטות ותאונות

במוסך טיל אנו מבצעים עבודות פחחות רכב וצבע בתנור לכל סוגי הרכב, עם צבעי PPG מקוריים ובאמצעות התאמת צבעים ממוחשבת. ניתן לבצע תיקון רכבים לאחר תאונות באופן פרטי או דרך הסדר חברות הביטוח.

BMW – פחחות וצבע בחזית

  • מוסך טיל - תיקון רכבים לאחר תאונה
  • מוסך טיל - תיקון רכבים לאחר תאונה
  • מוסך טיל - תיקון רכבים לאחר תאונה
  • מוסך טיל - תיקון רכבים לאחר תאונה

קדילק – פחחות רכב וצבע

  • פחחות וצבע לרכב - מוסך טיל
  • מוסך טיל - פחחות וצבע לרכב
  • מוסך טיל - פחחות וצבע לרכב

GMC YUKON – צבע כללי

פורשה – תיקוני פחחות רכב וצבע

פולקסווגן פאסאט – תיקון תאונה מאחור

איסוזו דימקס – תיקון תאונה בצד

איסוזו דימקס – תיקון תאונה בחזית

מזדה 2 – תיקון תאונה בחזית שמאל

שברולט סאוונה משטרה – תאונה מאחור

יונדאי וולסטר – פחחות רכב וצבע למכה בצד

ניסאן ג'וק – תיקון תאונה בצד

קצת על פחחות רכב

פחחות וצבע לרכב זה לא פחות מאומנות. מובן מאליו שמדובר בתחום מקצועי, הדורש רכישת השכלה מתאימה וצבירת ניסיון ארוך בתחום על מנת להיות מסוגלים לייצר את התוצאות הנדרשות ברמה גבוהה.

יחד עם זאת, כל אדם העוסק בתחום, יודה בפה מלא, שמדובר באחד מתחומי הרכב שבו נדרש גם טאצ' אומנותי, גם יכולת להתמודד עם סיטואציות בלתי אפשריות, וגם לייצר יש מאין כשאין שום ברירה אחרת.

העניין הוא, שאם לרובנו אין את הידע המקצועי שיסייע לנו לבחור את המוסך המתאים למשימה, די ברור שלכולנו אין שמץ של מושג בהיבט האומנותי של העניין, ואין לנו שום יכולת להכריע מי אוחז באותו טאצ' יקר מפז, שיכול להחזיר את הרכב שלנו למצב הקודם בצורה מדוייקת ומלאה, ומי לא.

מדוע מעבירים את הרכב בתנור?

אם צבע הרכב דוהה, אם מאיזושהי סיבה יש צורך לעשות  עבודת פחחות לרכב, או כל סיבה נוספת שבגינה יש צורך בצביעת רכב – קיימות שתי צורות צביעה עיקריות:

  • צביעת רכב בהתזה – צביעה בהתזה – בצורת צביעה זו, המתאימה בעיקרון לשטחים קטנים יותר, לתיקונים וגם לצביעה של רכב שלם, משתמשים בטכנולוגיה של התזה באמצעות אוויר דחוס. עושים זאת עם מכשיר ריסוס שניתן לווסת אותו לדרגות שונות ולגודל הרצוי של רסיסי הצבע השונים. זאת צורת הצביעה המסורתית שהשתמשו בה במשך שנים לצביעת רכבים, אך גם לצביעה של דברים אחרים כמו ציוד כושר גופני, ציוד חקלאי ועוד.
  • צביעת רכב בהתזה בתנור – טכנולוגיה זו משמעותה היא צביעה במתקן בגודל של חדר. "אפייה בתנור" נעשית בתא סגור לחימום, התקשות או ייבוש עבודות צבע של רכבים שעוברים תהליך של צביעה. היא אפקטיבית יותר ויש לה יתרונות רבים:
    • סביבה נטולת אבק – הסביבה שבה מתבצעת הצביעה היא בדרך כלל נטולת אבק. זה מאפשר יישום אחיד של שכבת הצבע. אם הצביעה נעשית במרחב פתוח, תנועת אוויר – אפילו קלה –  עלולת לגרום לאבק, שנמצא באופן טבעי באוויר, להידבק לצבע הרטוב.
    • גימור, אחידות ועמידות – היתרון העיקרי של צביעת רכב בתנור על פני התזה הוא החוזק והעמידות של שכבת הצבע המוגמרת, מעבר לכך שהצביעה נעשית בתנאים סגורים שמאפשרים אחידות ויציבות בצביעה. החומרים בהם משתמשים עמידים יותר במגע עם השמש וגם בפני שריטות, דהייה ועוד.
    • אריכות ימים – מאחר שהצביעה בתנור עמידה יותר, היא שומרת על מראה טוב ובוהק לרכב לתקופה ארוכה יותר.
    • ידידותית לסביבה – תנור לצביעת רכב, שהוא מתקן בגודל של חדר, עובר סינון כדי לא להכיל את הכימיקלים המזיקים המצויים בצבעים בכלל, וגם בצבעי רכב.
    • חיסכון בכסף – גם אם תהליך צביעה בתנור לעומת צביעה בהתזה יקר יותר, בטווח הארוך הוא חוסך כסף בזכות העמידות ואורך החיים שלו.

איך לדעת האם הרכב שלי זקוק לצביעה?

אפשר לדעת שהרכב זקוק לצביעה אם, כשמסתכלים עליו, שמים לב שהצבע מתחיל לדהות, שהצבע איבד את העומק, העושר והחיוניות שלו.

  • התקלפות הצבע – כאשר הצבע מתחיל להתקלף מה שקורה הוא שהציפוי השקוף של הצבע, מה שנותן לו את הבוהק, מתחיל להתקלף. זוהי שכבת המגן של הצבע ברכב, ואם היא תתקלף לגמרי בסופו של דבר הרכב יהיה חשוף יותר לשמש, למליחות באוויר, ובכלל למזג האוויר. בעקבות זאת עלולה להתפתח חלודה.

אם שמים לב שיש בועות על פני הרכב, או כתמים קטנים שנראים כמו בועות, זה סימן שהציפוי השקוף נפגע. זה נובע בדרך כלל מחימצון שמתערבל מתחת לשכבות השקופות, ולפעמים גם בצבע עצמו.

  • שינוי בצבע – אינדיקציה נוספת לכך שהשכבה השקופה ניזוקה ובקרוב תתחיל להתקלף, היא שוני בצבע. כאשר יש כתמים מסוימים על הצבע או, באופן כללי, כתמים המופיעים בצבע שונה, זה מצביע על כך שאין כבר אחידות בציפוי השקוף
  • פגעי מזג אוויר, שריטות, חריטות וכד' – אם יש פגיעות שנוצרו כתוצאה ממזג אוויר, שריטות שקורות כל הזמן, חריטות של ונדליזם ועוד ועוד, כדאי לטפל בהן.
  • תחזוקה – חלק מתחזוקה ראויה לרכב כשרוצים לשמור על ערכו היא לצבוע אותו מדי כמה שנים על מנת  לחדש ולרענן אותו. 

לפעמים פשוט יודעים שצריך לצבוע את הרכב, כשמרגישים שרוצים לצבוע את הרכב מחדש במקום לקנות מכונית חדשה, או כאשר קונים רכב חדש מעולה אך הצבע לא מוצא בעינינו. שינוי צבע מצריך שינוי ברישיון הרכב.

כמה זמן לוקחת עבודת הצביעה ואיך נראה התהליך?

תנור צביעה לרכב הוא מבנה בגודל חדר עם דלתות פלדה. בדרך כלל יש בו מערכת זרימת אוויר, מערכת תאורה, מערכת טיהור אוויר עם סינון כפול, מערכת בקרת זיהום, מבער דיזל או אחר ששומר על טמפרטורה קבועה ויציבה לאבטחת איכות הגימור.

תהליך צביעה של רכב מורכב ממספר שלבים:

  • הכנת הרכב – רכב לצביעה צריך להיות חלק ונקי מחלקיקים, נקי משקעים, ונקי משריטות. כלומר אם יש עבודת פחחות, גדולה או קטנה כאחד, צריך לבצע אותה כחלק מהכנת הרכב לצביעה.
  • עבודה עם שפכטל – ממש כמו לפני צביעת קיר עובדים עם שפכטל להסרת שאריות, גושים, בועות וכד'
  • שיוף וליטוש – צריך לשייף היטב את הרכב כמה שניתן על מנת להפוך אותו לחלק לגמרי, להוריד כל מה שניתן מהשכבה השקופה הישנה ומהצבע הישן.
  • הגנה כיסוי או פירוק – כדי להכין את הרכב לתנור יש צורך להוריד חלקים הניתנים לפירוק כמו פגושים, מראות, צלחות של צמיגים וכד' או לכסות אותם היטב. כל מה שלא שייך לגוף הרכב צריך להיות מפורק או מכוסה.
  • התאמת צבע – לכל רכב יש את קוד הצבע שלו לפי סוג הרכב, היצרן, דגם הרכב ושנת הייצור. לפי זה ניתן להתאים את הצבע – אם רוצים להשאיר את האוטו בצבע המקורי. צביעת רכב יכולה להיות גם הזדמנות להחליף צבע.
  • צביעת רכב – מכניסים את הרכב לתנור המחומם בטמפרטורה קבועה. הצביעה נעשית על ידי ריסוס פסים לרוחב במספר שכבות, החום עוזר לייבוש מהיר ואחיד.

תהליך צביעת רכב יכול לקחת מספר ימים עד שבוע.

המלצות וחוות דעת מקצועיות

אחרי שמבינים את זה, מבינים שאין טעם להילחם ואין טעם לנסות ולהבין כיצד פועלים הדברים, ואז כבר פונים למסלול הנכון והטוב ביותר לבחירת מוסך פחחות וצבע לרכב: המלצות וחוות דעת מקצועיות.

במידה ובאפשרותכם לפנות למוסך הסדר העובד עם החברה בה אתם עובדים, אופציה זו תהיה כמעט תמיד האופציה הטובה ביותר מאחר ויש בידכם הצעת מחיר מוזלת.

את ההמלצות תוכלו לקבל מחברים, בני משפחה ומכרים ואת חוות הדעת ממוסכים אחרים ואנשי מקצוע בתחומים משיקים, אך הקפידו על כך שאתם מקבלים לפחות שתיים שלוש המלצות כדי להבטיח שהן ניתנו לכם ממניעים טהורים וקונקרטיים.

ובכל זאת, כדי להעניק לכם מעט יותר בטחון בתהליך, הנה כמה דברים שכדאי לדעת על עולם זה:

פח דק שגם חווה שחיקה טבעית

הרכב המודרני מיוצר מפח דקיק מאוד, שלו היינו ערים למידת דקיקותו, אולי היינו מרגישים בטוחים קצת פחות ברכב. פח זה יכול להתעקם בקלות מכל מכה או לחץ שמופעל עליו, לרבות אדם שפשוט יושב על הרכב.

כמו כן, הפח יכול לסבול משחיקה טבעית לאורך זמן, שחיקה שבאה לידי ביטוי בדהייה של הצבע והופעת נקודות חלודה על כל שטח הפנים שלו.

משימה מקצועית שדורשת גם טאצ' אישי

תיקון פח של רכב היא משימה שדורשת ידע מקצועי רב וניסיון רב, על מנת להתמודד עם עיוותי פח שיכולים להיווצר בכל מקום ובכל נקודה על פני השטח.

מכה בדלת דורשת טיפול שונה לחלוטין מאשר מכה באזור הפנס הקדמי או הכנף. לכל מכה יש את הטיפול שלה, ולכל מכה צריך את הטאצ' הנוסף הייחודי לה כדי להגיע לתוצאה הנדרשת.

החזרת הרכב לקדמותו

מוסך פחחות רכב שיודע את העבודה, שמחזיק באנשי המקצוע המתאימים ושעושה שימוש בכלי העבודה המקצועיים, יכול להחזיר כל רכב לקדמותו בצורה מלאה, אך כאמור, לא כולם נכללים בקטגוריה זו של המוסכים.

החלפת חלק המרכב הפגום במקום תיקונו

כיום, עלות התיקון של פגיעה בפח יכולה להיות גבוהה יותר מאשר החלפת החלק הפגוע במרכב, ועל כן ישנם יותר ויותר מקרים בהם ישנה העדפה להחליף את כל החלק לחלוטין, במקום לבצע תיקון.

דברים אלה נכונים בעיקר עבור דלתות הרכב ועבור מכסה המנוע ומכסה תא המטען. במקרה כזה של החלפה, ישנה חשיבות רבה להתקנת החלק בצורה מושלמת ומדוייקת.

פחחות רכב – מחירים

מחירי תיקוני פחחות משתנים בין רכב לרכב ומושפעים מסוג התיקון ומרמת הנזק שנגרם לרכב.
המחירים שאנחנו מציינים הם מחירים ממוצעים:

  • תיקונים בדלתות ותיקוני כנף – המחיר נע בין 900 ל 1200 שקלים..
  • אם תרצו לתקן את הזכוכית של המראה, התיקון יעלה לכם בין 150 ל 250 שקלים
  • תיקונים  בפגוש יעלו לכם בין 700 ל 1000 שקלים
  • לתיקוני מראות ופנסים יש מחיר דומה שנע בין 600 ל 800 שקלים
  • מחיר תיקוני שריטות בפח הרכב יכול לנוע בין 200 ל 900 שקלים

תקנו למען עצמכם, לא למען אחרים

לבסוף, כדאי לדעת את הדבר הבא: אם קיבלתם מכה במרכז הרכב, גשו ותקנו אותה בהקדם. אנשים רבים נמנעים מכך כדי לחסוך, אך בסופו של דבר עושים את התיקון לפני שהם מוכרים את הרכב. החשיבה הזאת לא נכונה כלכלית וגם לא נכונה כלפי החוייה שלכם.

אם אתם כבר מוציאים את הסכום, לפחות תיהנו מהתוצאות שלו לאורך כל שנות השימוש שלכם ברכב, ואל תעשו את זה רק למען האחרים שיקנו מכם את הרכב.