רכב איכותי הוא כזה שאתם נהנים לפתוח את דלתו, להתרווח במושב שלו ולהקשיב לגרגור המנוע שלו. מכונית עם מנוע מעולה, פנים נוח ומחיר סביר יכולה להיחשב ככלי הרכב האיכותי ביותר. אמה-מה, לפעמים זה לא מספיק בזמן המכירה של הרכב ויש צורך להעלות את ערכו. כיצד? קראו:
כאשר מחליטים למכור רכב, על המוכר להעריך תחילה את ביצועי הרכב ולהעריך אותו באופן כללי, את מצב התחזוקה של הרכב וכו'. לפני מכירתו, אפשר לנקוט כמה צעדים כדי להעלות את ערכו של הרכב על ידי החלפת חלקים פגומים. כמו כן, אפשר לבצע תיקון בעיות קלות שעלולות לגרום לה לבלוט על פני מכוניות אחרות מהסוג שלה. כיצד צביעת רכב או שיפוץ יעלו את ערך הרכב? המשיכו לקרוא! הנה כל המידע:

מה אני עושה כדי להעלות את ערך הרכב לפני מכירה?

אם אתם שוקלים למכור את המכונית שלכם בקרוב, עליכם לוודא שאתה ממקסמים את היתרונות שלה על ידי שדרוג חלקים, כגון: שיפור ביצועי המנוע או החלפת חלקים ישנים בחדשים. בסופו של יום, הקונים בד"כ לא פראיירים, הם מבינים מה הוא רכב איכותי ומה הוא רכב מוזנח. 

על מנת להעלות את ערכו של רכב לפני מכירה, קחו אותו תמיד לנסיעת מבחן וחקרו את מאפייני הביצועים שלו. לאחר מכן, הכניסו אותו לסדנה של מכונאות, פחחות, שיפורי רכב ומה שתבחרו. לידיעתכם, אם מדובר למשל ברכב ספורטיבי, אתם יכולים לקחת את האוטו לבדיקת דינמו אשר מודדת את כוחות הסוס שיש לרכב. זה ייתן לכם מדד די מדויק שיעזור לכם להבין עד כמה המנוע שלכם באמת מתוחזק ותקין. ומה לגבי צביעת רכב לפני מכירה? גם על זה נדבר כאן בהמשך.

מה לעשות על מנת להעלות ערך רכב לפני מכירה 

כדי להעלות את ערך הרכב לפני מכירתו, אפשר להוסיף מערכת סטריאו או סאונד משודרגים, הוסיפו מצלמת דרך, שדרגו את הגלגלים (הצמיגים או הג'אנטים), הכניסו את הרכב לסדנת פחחות עבור עבודת צבע חדשה ועוד. צביעת רכב יכולה לחולל פלאים לפני מכירה.
זכרו ישנה חשיבות ענקית בשימוש בסדנאות רכב מקצועיות. אנשי המקצוע יוודאו שהרכב שלכם יהיה במצב מצוין בעת המכירה, והם יודעים איך לגרום לו להיראות שוב כמו חדש. כשאתם מגיעים לסדנאות הרכב למיניהן, היו ברורים ותגידו בדיוק מה אתם רוצים, אל תפחד לדבר. דרך טובה להבטיח שתקבלו את מה שצריך כשמחפשים עסקת שיפוץ לרכב משומש היא, להיות ברורים עם הצרכים שלכם ועם מסגרת התקציב.

העלאת שווי רכב

כל רכב ידרוש גישת עבודה ושיפוץ שונה

כל רכב דורש גישה שונה בהתאם למצבו. החשיבות של שמירה על ערך הרכב לפני מכירה מגדילה בעיקר את הסיכויים להשלים את העסקה ברווח מסוים. ואם לא רווח, אז לפחות לא בהפסד. דרך טובה להעלות את ערך הרכב לפני המכירה היא, לצבוע אותו בשכבת צבע יפה ורעננה.
ההחלטה למכור את הרכב שלך היא החלטה קשה. אבל על ידי צביעתו, אתה מגדיל את ערכו, ובמקביל נותן לו מראה חדש ורענן. זכור, בהתאם לסוג הרכב שאתה מוכר, לגוונים השונים עשויות להיות השפעות אחרות בשוק. למשל, ידוע שמרצדס בצבע לבן היא לרוב מונית לשעבר. אם אתם מוכרים מרצדס ומעוניינים לצבוע אותה, אולי לבן לא יהיה הצבע העדיף.

טיפים שיכולים לגרום לרכב להראות טוב יותר כאשר מוכרים אותו

  1. שטפו את רכבכם במים וסבון באופן קבוע כדי להסיר שומן, זפת ולשלשת של יונים ועטלפים.
  2. השתמשו בשכבת הגנה על הצבע, זה שומר עליו לאורך זמן ויוצר מראה מבריק. 
  3. לחלונות מעורפלים, השתמשו בחומרים ייעודיים לניקוי חלונות. 
  4. יש להסיר לכלוכים בעזרת פלסטלינה(טיפול פלסטלינה זהו טיפול המסיר לכלוכים דביקים) מצבע הרכב, לפני צביעה או שימוש בווקס. 
  5. צביעת רכב לצבע חדש ואחר לגמרי (לאחר שינוי צבע ברישיון הרכב)

ערך המכונית תמיד משתנה – מה עושים עם זה?

ערך המכונית משתנה כל הזמן לאורך זמן. בעת המכירה, הצגת הרכב שלך למישהו עם השדרוגים הגבוהים ביותר, למשל, תיתן לו ערך רב יותר. למשל, הוסיפו אזעקה. ובשורה התחתונה, ערך המכונית שלך תלוי במידה רבה במצבו.
רוב הקונים הפוטנציאליים מצפים למכוניות שטופלו היטב, ולעיתים קרובות מוכנים לשלם מחיר גבוה יותר עבור מכונית במצב טוב. עם זאת, לחלק מהמוכרים לא אכפת ממצב המכוניות או סתם רואים אותה כחדשה לגמרי ולכן, במחיר מופקע מעט הם מנסים למכרה בשוק המשומשים. עשו לעצמכם טובה, אל תהיו סוג המוכרים האלו.
אם אתם דורשים מחיר גבוה על הרכב, תוודאו שהוא עבר צביעת רכב ושיפורים, שדרוגים וכל מה שמתבקש כאשר דורשים מחיר גבוה. לפני מכירת הרכב, תוכלו לבצע הסרת שריטות ושקעים, שיפור עבודת צבע, הסרת פגמים או כל שדרוג של רכיבי רכב חיצוניים ופנימיים. בסופו של דבר, זה עשוי להיות שווה את זה!