לא פעם, אנחנו עשויים לגלות שהפנסים הקדמיים או האחוריים של הרכב נראים עכורים מעט, לפעמים באופן ניכר. הם ייראו ישנים וכנראה שתחשבו שהם מצריכים החלפה, אבל בפועל, במקרים רבים יהיה מספיק לחדש את הפנסים. בואו נבין מה זה חידוש פנסים לרכב, כיצד מתבצע ומדוע. 

מגיע הטסט השנתי והפנסים הראשיים כבר לא מה שהיו פעם? אולי לאחרונה שמתם לב שהתאורה הראשית מקדימה חלשה? כך או כך, ייתכן שאתם צריכים לבצע חידוש פנסים לרכב שלכם. בואו נדבר על זה, מתי צריך לחדש אותם? האם מדובר בפעולה קבועה? אולי בפעולה שנדרשת בעקבות היווצרות בלאי? הנה כל המידע לפניכם. 

מה הוא תהליך חידוש פנסי רכב ולמה הוא כה חשוב? 

חידוש פנס לרכב הוא תהליך שבו פנסי הרכב של הרכב מחודשים כתוצאה מהבלאי שגורמת השמש לעדשה החיצונית, חשוב לחדש את הפנסים אחת לחמש שנים, וזאת כדי להימנע מכך שהאורות של הרכב לא יאירו מספיק כדי לייצר נהיגה בטוחה. 

אם הפנסים לא עובדים כראוי כשאתם צריכים אותם, חידוש פנסים לרכב הוא כנראה מה שתצטרכו. זאת, כדי לשמור על איכות הפנסים של הרכב שלכם לאורך טווח. כמו כן, מומחים רבים יגידו לכם שחיוני לחדש את הפנסים אחת לחמש שנים. בדרך כלל, זה כדי לוודא שהם לא נעשים עכורים כתוצאה מלכלוך טבעי, קרינה של שמש, שפשופים בעקבות מכות חניה ועוד. 

חידוש פנסים לרכב הוא חלק מהתחזוקה הכללית של האוטו 

בכל הנוגע לתחזוקת רכב, חשוב לדעת מתי כדאי לחדש את הפנסים. ולא פחות חשוב, צריך להבין שחידוש הפנסים הוא חלק בלתי נפרד מהתחזוקה הכללית של הרכב. וכשכבר מבצעים את חידוש הפנסים לרכב, חשוב לבצע זאת בצורה נכונה ומקצועית. 

אם לא מבצעים חידוש פנסים לרכב בצורה נכונה, התוצאה היא שאחרי כחמש שנים בממוצע, הפנסים הקדמיים יכולים להיות ערפיליים ומצהיבים. כמו כן, ייתכן שהם אולי לא יוכלו לספק מספיק אור בחושך. כידוע, מדובר למעשה בנושא בטיחותי לכל דבר. 

חידוש פנס לרכב או החלפה? מה עדיף? 

אמנם חלק מהאנשים בוחרים לבצע חידוש פנסים לרכב מתוך סיבות אסתטיות (לייפות את הפנס), אבל בפועל מדובר בהליך בטיחותי לכל דבר. אם למשל תיגשו לטסט כדי לעבור מבחן רישוי שנתי, והפנסים שלכם יהיו ערפיליים, סביר להניח שתיכשלו במבחן הרישוי השנתי שלכם. 

מה עושים במהלך חידוש פנסים ברכבים? 

במהלך חידוש פנסים ברכב, איש המקצוע מסיר את השכבה העכורה מעל הפנסים ולאחר מכן מצפה את הפנס בשכבת לכה על מנת להחזיר את הברק – מה שמחזיר אותם למצב כמעט חדש לגמרי. 

 זכרו, לפנסים של הרכב יש תפקיד עצום בבטיחות הנהג ובבטיחות נהגים אחרים בכביש. רוב הפנסים כיום מגיעים עם הלוגן או גז קסנון, אבל בתוספת תשלום תוכלו בד"כ לשדרג את סוג הפנסים של הרכב שלכם. 

האם חוקי להחליף פנסים מכל סוג ברכב?

שימו לב, חשוב לבדוק שהפנסים עולים בקנה אחד עם קריטריונים של בטיחות של משרד הרישוי. לא פעם, נהגים מעוניינים להחליף לפנסים בוהקים או חזקים מדי, מה שעשוי להיות לא חוקי. אם אתם רוצים להתקדם לפנסים חדישים יותר, אתם יכולים לבדוק את האופציה של פנסים שמשתמשים ב- LEDs ו- LEDs HID. 

אלו, מייצרים אור בהיר יותר ופחות מסוכן מקודמם. זה גם אומר שהם בטיחותיים יותר. ישנן סיבות רבות מדוע אנשים בוחרים להחליף את פנסיהם בערכת LED. אחת הסיבות היא, מכיוון שהפנסים האלו מחזיקים מעמד פי שלושה מנורה רגילה ומייצרים כפליים אור לכל וואט-שעה של חשמל – מה שהופך אותם ליעילים יותר מנורות רגילות. יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי לא בכל הרכבים יש את האפשרות להחליף לסוגי הפנסים המתקדמים האלו. 

להחליף או לחדש פנסים לרכב – בחירת אנשי מקצוע למשימה 

בין אם אתם מעוניינים לבצע חידוש פנסים לרכב או החלפת פנסי רכב, אנחנו ממליצים לאתר את המקומות המקצועיים ביותר העוסקים בכך. ככה תוכלו לוודא כי מתבצעת עבודה מקצועית על הרכב שלכם, מדויקת ונכונה. 

הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון בעת חידוש פנסי רכב הוא, הנושא של משך התהליך. זה לא אמור לקחת יותר מכמה שעות בודדות (בד"כ יגידו לכם לחזור כעבור שעתיים שלוש). הדבר השני הוא איזה סוג של מערכות מיומנות יש לאנשי המקצוע. האם הם עושים פוליש ידני לפנסים? האם בעזרת מכונת פוליש עדינה? או בעזרת ליטוש הפנס וציפויו בלכה, כך תוכלו לראות אם הם מספקים שירות מקצועי. בין אם תחליטו לחדש או להחליף פנסים, קבלו את הפרטים האלו מאיש מקצוע במקביל. 

 

 

 

 

 

אולי יעניין אוך גם: