אל תמהרו לצבוע את הרכב לפני בדיקה של איכות הצבע

תיקוני פחחות וצבע הם מתיקוני הרכב הנפוצים ביותר. מלבד החשיבות הקוסמטית של תיקוני הצבע וההשפעה הישירה שלהם על המראה הכללי של הרכב, אין ספק שמדובר בטיפולים, שאם נעשים באופן שגרתי, עשויים להאריך את חיי הרכב ולשמור עליו טוב יותר.

בין אם מדובר בצביעת הרכב לאחר תאונות קלות (יציאה מחניה למשל), תאונות קשות יותר, או עקב מפגעים סביבתיים כמו לשלשת ציפורים או תנאי מזג אויר קשים שפוגעים ברכב עם הזמן, שימוש בצבע איכותי לרכב הוא הפרמטר העיקרי שמשפיע על איכות התיקון.

שימוש בצבע מתאים ואיכותי לצורך צביעה וחידוש של הרכב יבטיחו לכם הגנה לאורך זמן. הצבע מסייע להגן על השלדה של הרכב מפני נזקי הלחות והשמש, כמו גם מפני תופעות של קורוזיה.

מלבד זאת, על ידי שימוש בצבע מתאים וביצוע הטיפול במוסך מורשה ואמין, תוכלו להבטיח לעצמכם שמירה על הפונקציונליות של הרכב לאורך שנים, וכמובן גם לחסוך בעלויות לטווח הרחוק. במילים אחרות – ביום בו תחליטו למכור את הרכב, אין ספק שתוכלו להעלות את ערך המכירה על ידי שמירה על המראה הכולל שלו וכמובן על הצבע של הרכב.

בדיקת איכות הצבע

באמצעות פנייה למוסכים מקצועיים שמבצעים עבודות פחחות וצבע באופן יסודי, המתחייבים להשתמש בצבעים מיוחדים ואיכותיים, שמותאמים באופן אישי לצביעה תוכלו היות בטוחים שצבעי הרכב שאיתם הם משתמשים איכותיים ועומדים בתקן הנדרש בישראל.

הצבעים הנפוצים והאיכותיים ביותר בהם נעשה שימוש לצביעת הרכב הם צבעי PPG. אלו הם צבעים מקוריים שנחשבים איכותיים במיוחד ועמידים בפני נזקי מזג האויר. מלבד זאת, הם אינם דוהים במהרה, מחזיקים מעמד לאורך שנים, לא מתקלפים או מאבדים מהחיות ומהברק הטבעי שלהם.

צבעי PPG הם צבעים עמידים על בסיס מים, וללא ספק מדובר בדור הבא של טכנולוגית הצביעה בשוק הרכבים העולמי.

מלבד סוג הצבע הנבחר, חשוב לתת דגש על התאמה נכונה של הצבע לרכב. כיום, מוסכים אמינים ומקצועיים לא יתאימו את הצבע רק על פי המראה החיצוני. היזהרו ממוסכים שמחפפים בתהליך הצביעה ואינם מתאימים את הצבע לרכב על ידי שימוש בתוכנות מתקדמות.

מטרתה של התוכנה היא להתאים את הצבע לרכב על פי קוד היצרן, וכך בעצם להבטיח צבע מושלם שגם יחזיק מעמד לאורך זמן.

במקרים בהם מדובר ברכב ישן, התוכנה מאפשרת התאמה של הצבע על ידי ביצוע דגימה ממוחשבת של הצבע.

מה כולל תהליך הצביעה?

הצביעה נעשית באופן מבוקר תוך שליטה מלאה על הטמפרטורה שמשחקת תפקיד מרכזי באיכות תהליך הצביעה וספיגת הצבע. התהליך מתבצע בתוך תנור מיוחד אליו מוכנס הרכב, שם הוא נשאר עד לייבוש המוחלט שלו.

טרם הכנסת הרכב לתנור, מרחיקים ממנו את כל החפצים והאלמנטים שאינם צריכים צביעה. במקרים בהם מדובר בצביעה נקודתית, אחראי המוסך על כיסוי ואיטום הרמטי של אותם חלקים שאינם זקוקים לתיקון הצבע.

לחילופין, ישנם מקרים בהם יתבצעו תיקון הצבע על ידי ריסוס של צבע (באמצעות לחץ אויר), זאת בהתאם להחלטת איש המקצוע במוסך.

במקרים אחרים, ייתכן ויידרשו תיקוני פחחות לפני צביעת הרכב, זאת על מנת להבטיח תיקון איכותי שיחזיק מעמד לאורך זמן.

בסיום הייבוש, עשוי הרכב להיכנס לסבב צביעה נוסף – זאת בהתאם למספר השכבות הדרושות להשלמת התהליך.

בכל מקרה, בסיום הצביעה הרכב רשאי לעלות באופן מיידי חזרה לכביש.

שימוש בצבע לרכב – על המידע הרלוונטי

מלבד הדגשים שתיארנו לבחירה של צבע איכותי ולתהליך הצביעה עצמו, חשוב להבין כי הצבעים בהם משתמשים בתהליך הייצור של הרכב הם אמנם איכותיים ואמורים להחזיק לאורך זמן, אך מצד שני אינם מותאמים באופן אישי לצרכים של בעל הרכב.

כך לדוגמא, רכב שנצבע בצבעים מקוריים בארץ הייצור, ונקנה על ידי בעל הרכב שמתגורר ליד הים, יצטרך ככל הנראה לעבור טיפול צבע מחודש כעבור מספר שנים.

חשוב לזכור כי נזקי מזג האויר אכן משפיעים על הצבע של הרכב וגורמים לבלאי מואץ שלו, גם אם מדובר בשימוש בצבעים מקוריים ואיכותיים של יצרן הרכב.

היבט חשוב נוסף אליו יש לשים לב היא מספר שכבות הצביעה. כיום, באמצעות טכנולוגיות מתקדמות ושימוש בתוכנות מחשב שמתאימות את הצבע, תהליך הצביעה נשלט באופן מדויק.

במילים אחרות, במקרים בהם זקוק הרכב למספר שכבות של צבע, המערכת הממוחשבת תדע להגדיר זאת כחלק מתהליך הצביעה.

זוהי סיבה נוספת בגללה חשוב לבחור במוסך מקצועי ואמין לצורך צביעת הרכב. שימוש לא נכון בצבע לרכב, או צביעה של הרכב ביותר או פחות מדי שכבות, עשויות לפגוע באיכות הצביעה, ובמקרים חמורים יותר אף לגרום נזק לרכב עצמו.