שריטות ברכב – כך נמנעים וכך מתמודדים
שריטות ברכב הם אחד הדברים המרגיזים ביותר שאנו נתקלים בהם בשימוש שוטף ברכב. מספיקה שניה אחת של חוסר תשומת לב וכבר פלדת הרכב שלכם מתהדרת בשריטה ארוכה ולא חיננית כלל.
החדשות הטובות הן שיש דרך להימנע משריטות אלו, וגם אם הן כבר קרו – יש גורמים מקצועיים שיוכלו להתמודד איתם.
כיצד נמנעים משריטות אלו? ומה ניתן לעשות במידה והרכב שלכם כבר קושט באי אלו שריטות כעורות? הנה כמה טיפים.
כלל מספר אחת למניעת שריטות: שימו לב
נהיגה ברכב דורשת ריכוז מקסימלי מצד הנהג, לקיחה בחשבון של התנועה סביבו וכן שימת לב לעצמים הדוממים שבסביבת הרכב שלו.
הבנה של הגודל הממשי של הרכב תעזור לשלוט בו בקלות יתר, לנווט אותו בצורה בטוחה ולמנוע יצירת שריטות כתוצאה מחוסר שימת לב רגעית.
לכן, כשאתם מקבלים רכב חדש, עשו כל שביכולתכם כדי להבין מהם "גבולות הגזרה" שלו – היכן הוא מתחיל, היכן הוא נגמר וכמה הוא רחב.
הבנת הגודל הממשי של הרכב, תסייע לכם להבין לאילו מקומות הוא יכול להשתחל ולאיזה לא.
התקינו חיישני רוורס
גרימה לשפשופים ושריטות ברכב כתוצאה מחניה לא נכונה היא דבר רווח מאוד.
אנו מרגישים שיש לנו מרווח של עוד כמה סנטימטרים ונוסעים רוורס עוד קצת, עד שלעיתים מגלים כי נתקלנו במדרכה שמאחורינו.
אין דבר מתסכל יותר מכך. התקנת חיישני רוורס היא פתרון מצוין ופשוט כדי למנוע מקרים כאלו.
חיישני הרוורס מותקנים בתוך הרכב ומופעלים באופן אוטומטי בעת קרבה למדרכה, קיר או כל אוביקט אחר, ומתריעים בעזרת צפצוף מיוחד כשאתם מתחילים להתקרב לשפת המדרכה בצורה מסוכנת.
בנוסף, ניתן להתקין גם חיישנים נוספים, המצפצפים בעת קרבה לרכב אחר בכביש – מצידי הרכב או מקדימה.
חיישני רוורס ממזערים תאונות באופן משמעותי, ומסייעים במניעת שריטות ושפשופים ברכב לאין ערוך.
פוליש לרכב ותוספת חיזוק נגד שריטות
דרך נוספת למנוע שריטות ברכב היא למרוח ווקס יעודי למניעת שריטות.
הווקס הבסיסי מאפשר שמירה על צבע הרכב המקורי, שומר על הברק הטבעי של צבע הרכב ומגן עליו מפני פגעי הזמן ומזג האוויר.
תוספת ווקס מיוחדת עבור הגנה מפני שריטות, תספק הגנה כפולה לרכב, ותהווה חוצץ מוצלח מפני שפשופים.
איך מתמודדים עם שריטות ברכב?
גם כשאנו מנסים להימנע לחלוטין משריטות ברכב, לעיתים הדבר לא תלוי רק בנו. מספיק שרכב המנסה לחנות בסמוך אלינו ישתפשף עם הרכב שלנו, וכל מלאכת השמירה האדוקה שלנו תרד לטמיון.
עבור מקרים כאלו, או מקרים אחרים בהם בכל זאת הרכב נשרט כתוצאה משימוש לא זהיר שלנו – יש צורך לגשת למוסך מוסמך המטפל בשריטות.
במקרים מסויימים ניתן לטפל בבעיה באופן עצמאי – כיצד עושים זאת?
תיקון עצמאי של שריטות
אם מדובר בשריטה שטחית במיוחד, כזו שנגרמה על ידי שפשוף קל של רכב חונה או מקרה דומה, ייתכן וניתן לפתור את הבעיה באופן עצמאי.
כל שעליכם לעשות הוא לשפשף אותן בעזרת פוליש מיוחד לרכב.
את הפוליש יש למרוח כשהרכב לא נמצא במקום בו יש שמש ישירה ולשפשף בעדינות בעזרת מטלית מיקרופייבר.
במידה ומדובר בשריטות בעומק בינוני, כאן נדרשת עבודה רצינית יותר. אם אתם עדיין מעוניינים לנסות לפתור את הבעיה בעצמכם, ניתן להשתמש בעט למילוי, קיט למילוי שריטות או קיט צבע.
על אף שהמוצרים הללו קיימים בשוק, אנו לא ממליצים לפנות לדרך זו, זאת מאחר וייתכן והנזק שיגרם כתוצאה מעבודה לא נכונה או משימוש בחומרים לא מתאימים – עשוי להחריף את הנזק ולגרום לטיפול להתייקר.
במידה והשריטה לא נעלמת גם אחרי שניסיתם לתקן אותה עצמאית – יש לפנות אל מוסך פחחות וצבע מוסמך.
ראשית – טיפול פחחות
אם השריטה ברכבכם גרמה לעיקום של פח הרכב, יש צורך לבצע, ראשית, טיפול מקדים בעזרת פחחות מתאימה. דבר זה הינו קריטי להמשך הטיפול בשריטה, ודחייתו רק תגרום לנזקים משניים נוספים.
במקרים רבים אין צורך להחליף לחלוטין את החלק התקול והעקום, אלא ניתן בהחלט, בעזרת מכשור מקצועי וטאצ' אומנותי, להשיב לרכב את מראהו המקורי על ידי שימוש בחימום והלחמה של החלק הפגוע.
כעת, משהחלק התקול הושב למראהו המקורי, ניתן לטפל בשריטה בעזרת צבע.
לפני
אחרי
צביעת הרכב
לעיתים, השריטה אינה רק שריטה שטחית או בינונית, אלא היא הורסת את שכבת הצבע המקורית של הרכב.
במקרים כאלו אין כל ברירה, יש לפנות למוסך מוסמך כדי לאתר את הבעיה, לומר לכם האם מדובר בתיקון שטחי או עמוק יותר וכמובן, מהי העלות המוערכת לביצוע התיקון.
את צביעת הרכב נבצע בתוך תנור מיוחד, ולאחר שבחרנו באופן ממוחשב את הצבע המדויק של הרכב שלכם.
לאחר איתור הצבע וקביעת התמהיל הנכון ליצירתו, הרכב נכנס לתנור לצביעה בטמפרטורה קבועה.
לאחר שהוא מתייבש לחלוטין, בודקים האם השריטה אכן נעלמה, או האם יש צורך בשכבת צבע נוספת.
אנחנו במוסך טיל עושים הכל כדי שהרכב שלכם יחזור למראהו המקורי.
זאת על ידי שימוש באביזרים מתקדמים, איכותיים ומקוריים בלבד, המופעלים על ידי מיטב החדשנות הטכנולוגית ואנשי המקצוע המתקדמים ביותר.
מנהל מקצועי במוסך טיל, דור שלישי בענף הפחחות והצבע, עובד בתחום מזה 15 שנה.
מתמחה בתיקון מרכבים ויישור שלדות.
בעל תעודות הסמכה של משרד התחבורה למקצועות פחחות צבע וניהול מוסכים, בוגר B.A לכלכלה וניהול.