מי שרוכש רכב חדש "מהניילון", זוכה לקבל רכב מושלם מכל בחינה, כולל מהיבט צביעת הרכב. אלא שמאותה נקודה ואילך, מתחיל מרוץ כנגד ההידרדרות הטבעית. אחד הדברים שבולטים במיוחד עם הידרדרות מצב הרכב, הוא מצב הפח החיצוני ובמיוחד הצבע. אלה כמה דברים, שחשוב במיוחד לדעת על צביעת רכב:

למה הצבע יורד?

צבע לרכב נחלש ויורד עם הזמן באופן טבעי, כתוצאה מכך שהוא דוהה, בעקבות החשיפה לתנאי הסביבה, ל"מתנות" שמשאירות ציפורים על הרכב, לכלוך מסוגים שונים שאליו הצבע נחשף ועוד. חשוב לזכור, שמדובר בסופו של דבר בשכבת חומר כימי איכותי (אם צובעים אצל מומחים), אבל בשכבה דקה למדי. מסיבה זו, הצבע גם רגיש מאוד לפגיעות מכאניות, משריטה ועד כיפוף בפח בגלל תאונה. לעתים, יש נסיבות מיוחדות לגבי מקום חנייה ספציפי, שגורמות לנזקים – חנייה מתחת לעץ עם פירות שנושרים ומכתימים את הצבע או חנייה באזור לח שקרוב לים.

זה לא רק אסתטי

צביעת רכב חשובה, לא רק מסיבות אסתטיות. הצבע מגן על הפח מפני תנאי הסביבה, כולל ובמיוחד רטיבות, שהיא מקור לחלודה. חלודה היא ה"סרטן" של מבנה הרכב, שאם נותנים לה להתפתח, היא תזיק באופן מתמשך עוד ועוד. צביעה עשויה להידרש גם בעקבות מכה בפח – אין טעם לצבוע על המכה אם מתכוונים לתקן את הפח בהמשך. הסדר הנכון, הוא לתקן את הפח ורק אז לצבוע. כמובן, יש גם מקרים שבהם הנזק לפח הוא בהיקף או בחומרה כאלה, שתקבלו המלצה להחליף את החלק הפגוע בחדש. עוד סיבות לצביעת הרכב, עשויות להיות רצון לשנות את הצבע לצבע אחר או שיפור מראה הרכב לקראת מכירתו. אגב, קל להתקמצן לגבי צביעה לפני מכירה. מצד שני, אם הרכב זקוק מאוד לצביעה, הדבר ירתיע קונים פוטנציאליים רבים ומי שכבר יקנה אותו, יקנה במחיר מופחת בגלל מצב הצבע.

זה לא רק צבע

מלבד צביעה, מקצועני צביעת רכב יכולים להוסיף לרכב שלכם ווקס – שכבת הגנה מיוחדת. שכבה כזו, גם מגנה על הצבע לאורך זמן וגם משפרת את המראה שלו. כמובן, מוסכים שמתמחים בצביעת רכב עוסקים לרוב גם בפחחות וזה הוא תחום שהולך יד ביד עם עבודות צביעה. בנוסף, למוסכים אלה יש את הניסיון והידע, לייעץ לכם בנושא הצבע. פגישת ייעוץ כזו, עשויה לחסוך לכם זמן, התלבטויות וכסף.

אפשר לבד?

האם אתם יכולים לצבוע את הרכב שלכם לבד? בוודאי! האם זה כדאי, זו כבר שאלה אחרת. אבל בהחלט אפשר וזה עשוי להתאים לתיקוני צבע קטנים. כל אחד יכול לרכוש כיום צבע לרכב וגם להתאים אותו לגוון הספציפי של צבע הרכב הקיים. רק קחו בחשבון שזה רחוק למדי מתוצאות של צביעה מקצועית. אם הזכרנו התאמת צבעים – נושא זה כשלעצמו מורכב למדי. לא יאומן, כמה גוונים יש לכל צבע! כמו כן, יש לא מעט פרטים טכניים לדעת והפרטים הקטנים האלה, הם שעושים את ההבדל. לדוגמא: הצבע של הג'נטים נשחק במידה רבה במיוחד, בגלל קרבתו לכביש.

האם אתם יודעים איך לצבוע אותם מחדש? אפילו בדבר פשוט לכאורה כמו צביעת ג'נטים תמצאו שיש לא מעט מה לדעת. לא קל לעשות את זה באופן אחיד (זה לא משטח ישר, כמו שרוב משטחי הצביעה הם פחות או יותר). בנוסף, בגלל השחיקה הגדולה, מוטב לצבוע אותם בצבע עמיד במיוחד. מעבר לידע הדרוש, יש משמעות רבה גם לציוד מקצועי. לדוגמא: למרות שאתם יכולים לרסס את הצבע הרחק מכם ככל הניתן ואפילו לחבוש איזו מסכה מאולתרת, צבעים באופן כללי לא בריאים לנשימה.

אצל מי עושים זאת?

אז לצבוע לבד אמנם אפשר, אבל התוצאה לא תהיה איכותית כמו התוצאה שיספקו לכם מומחים. בנוסף, בכל הנוגע לצבע לרכב, העקביות חשובה מאוד. נאמר שיש לכם רכב שצבוע במקור היטב וכעת, יש לו על הגג גם כמה נקודות של תיקוני צבע שעשיתם. התיקונים שלכם לא רעים, אבל לא בדיוק תואמים בגוון והאמת – לא נראים מי יודע מה. מצב כזה, גם לא נראה ממש טוב וגם מוריד מערך הרכב. בכדי לקבל תוצאות איכותיות ממש, שלא לומר מעולות, אתם צריכים לגשת לבעלי מקצוע אמיתיים. שימו לב, שמדובר בתחום (פחחות וצבע) שבו יש מוסכים שעוסקים רק בכך.

צבעי רכב זה לא כולבויניק שעושה כל מיני דברים וגם צובע איזו מכונית או שניים, ככה מדי פעם להשלמת הכנסה. צביעת רכבים זו התמחות. תתקמצנו – תקבלו תוצאה בהתאם. תשקיעו ברכב שלכם – הרווחתם. פעמים רבות, תיקוני צבע נדרשים על רקע פגיעה בפח של הרכב. גם במקרים כאלה, עדיף לגשת למומחים בנושא תיקון פחחות. מקצועני צביעת רכב משתמשים ב"תנור", אשר מבטיח תוצאה אחידה (גם בצביעה וגם בייבוש) ומונע כניסת אבק. כמובן, עבודה מקצועית כוללת גם עבודות פירוק של חלקים שונים עבור הצביעה, ככל שנדרש. היא גם תכלול מתן אחריות על התוצר הסופי.