הקיץ כבר כאן וגם את חגי תשרי ניתן לראות מבעד לאופק, זהו הזמן להכין את הרכב שלכם לקראת הטיולים בעונה החמה. הכנת הרכב אינה מתבקשת רק בעונת החורף, וישנם כמה טיפים מועילים אשר יבטיחו נסיעה בטוחה ברכב בחודשי קיץ.

המושג: "הכן רכבך לחורף" מוכר לכולנו ואכן מדובר בפעולה חיונית וחשובה לבטיחות בדרכים בעונה הגשומה, אולם גם הקיץ הישראלי מחייב מתן תשומת לב לרכב וזאת על מנת לעבור בבטחה את ימי החום הלוהט וזאת כאשר אתם בדרך לחופשה המרעננת שלכם.

טיול בחג

צמיגים

חשיבות הצמיגים בקיץ הינה קריטית לגבי הבטיחות בכבישים. בעונת הקיץ, ישנה בעיה של חום ויובש כבדים אשר עלולים להוביל לפיצוץ של הצמיג. זהו הזמן לבדוק כי הצמיגים אינם שחוקים או יבשים וכמו כן חשוב לשמור על לחץ אוויר מתאים בכל הצמיגים וזאת בהתאם להוראות יצרן הרכב.

הכנת הצמיגים לטיולי הקיץ והחגים כוללת מילוי אוויר כאשר הצמיג קר וכן בחינה מדוקדקת של הצמיגים לזיהוי של סימני יובש, סדקים, התפוררות וסימני שחיקה. בכל מקרה של זיהוי פגמים, הרי שיש חובה להחליף את הצמיג שכן מדובר בבטיחות מצילת חיים.

הגנה על הצבע והפח

טיולים בשטח הפתוח עלולים להוביל להיווצרות נזקים שונים לשכבת הצבע והפח של הרכב. לרובנו מוכר הצליל הבלתי נעים של שריטה הנובעת מחיכוך בצמחייה ושיחים וכאשר אנו נהנים לבחון את הרכב החדש שלנו בשבילי ישראל, הרי שכל שריטה הינה כואבת במיוחד. נקיטת כמה אמצעי זהירות עשויים למזער ולמנוע נזקים.

גם אם אתם חובבי שטח, הרי שמומלץ שלא לנסוע באזורים בהם הצמחייה צפופה. כאשר אתם נכנסים לשטח, הקפידו על נהיגה במהירות נמוכה. במצבים של קשיי עבירות חמורים, הרי שעדיף לרדת מהרכב ולגזום את הענפים אשר עלולים להסב נזק לצבע ולפח של הרכב.

טרם הנסיעה בשטחים הפתוחים, מומלץ למרוח שכבת ווקס, כמו כן התקנה של מדרגות צד עשויה לסייע בהגנה על הרכב.

הסימנים של שריטות מצמחייה פוגעים במראה הרכב ובתחושה שלנו, שכן ישנם מקרים בהם שכבת צבע לרכב לא תחזור למה שהייתה ויהיה צורך בעבודה מקצועית של פחחות וצבע על מנת לשחזר את המראה המרשים והחדש של הרכב שלכם.

הברקה לאחר תיקוני פחחות וצבע לרכב

מערכת קירור

מערכת הקירור הינה מרכיב חיוני ובעל חשיבות רבה ביותר בקיץ הישראלי, כאשר מערכת הקירור ברכב עומדת בפני אתגר לא פשוט בשל עומסי החום והעמידה הארוכה בפקקים.

התחממות יתר עלולה להסב נזקים כבדים למנוע ולכן לא יהיה מנוס מירידה לשולי הדרך.

על מנת לוודא כי הטיול הבא שלכם לא יסתיים במפח נפש, חשוב לבדוק כי צינורות הגומי במנוע הינם במצב תקין וטוב.

כל סימן יובש, הופעת סדקים או נפיחויות, מחייבים החלפת צינורות הגומי באופן מידי. על מנת שלא להיות מופתעים, רצוי לבדוק את המפלס של נוזל הקירור פעם בשבוע. במידה ואתם מזהים ירידה במפלס בין הבדיקות, הרי שזהו איתות לתקלה המתקרבת.

מזגן

המזגן הינו חברו הטוב ביותר של הנהג והמטייל. בחודשי הקיץ, מערכת המיזוג הינה בעלת חשיבות בטיחותית שכן נסיעה בחום גבוה ללא מיזוג, עלולה להוביל להסחות דעת ועייפות המסכנות את הנוסעים.

לאחר חודשי החורף שבהם מערכת המיזוג לא הייתה בשימוש, חשוב לבדוק כי היא מתפקדת היטב.

גילוי כי המזגן מקולקל כאשר אתם לפני נסיעה מהווה בשורה לא נעימה כלל. לאחר החודשים בהם המזגן לא עבד, הרי שישנה הצטברות של לכלכוך ואבק ולכן כדאי לבצע הפעלה ראשונה טרם הנסיעה.

מצבר

בחודשי הקיץ המצבר עובד קשה עוד יותר מאשר בעונת החורף.

הפעולה הבלתי פוסקת של המזגן והמאווררים ברדיאטור תורמת להתרוקנות המצבר באופן מהיר יותר מאשר בעונה הקרה.

עמידה ונסיעה איטית בפקקים אינה תורמת אף היא לטעינת המצבר ומשום כך חשוב לוודא כי המצבר שלכם תקין בטרם אתם נוסעים לטיול או חופשה. בכל מקרה של מצבר פגום, אין להשתהות ויש להחליפו מיד.

מוסך טיל – פחחות וצבע פועל החל משנת 1961 ומהווה דוגמא ומופת במתן מגוון שירותים איכותיים ומקצועיים לרכב בהם: צבע לרכב, פחחות וצבע, שיפוץ, תיקון והחלפת חלקים ועוד. אנו מקפידים על שירות מקצועי ואדיב, אמינות, יחס אישי ומחירים ללא תחרות.