כתמי חלודה וריקבון על גבי הרכב שלכם לא רק גורמים לרכב שלכם להיראות לא טוב אלא גם מורידים מערכו ובמקרים מסוימים אפילו יכולים להיות מסוכנים.

איך נוצרים כתמי החלודה על הרכב ולמה כדאי למהר ולתקן אותם? מדריך.

חלודה בפח הרכב היא אחד האויבים הגדולים ביותר לרכבים בישראל.

מזג האוויר החם והלחות הרבה ששוררת בארץ (בעיקר במהלך חודשי הקיץ, אך לא רק), אובך, זיהום האוויר והמליחות הרבה ששוררת באוויר בישראל (בעיקר באזורים הקרובים לים), מהווים קרקע פורייה לתהליכי החלדה וריקבון ברכב.

כתמי חלודה וריקבון על גבי פח הרכב אולי נתפסים כבעיה שטחית ולא רצינית, שלא חובה לטפל בה במהירות, אך למעשה מדובר בבעיה רצינית למדיי, וכדאי ואפילו חשוב לטפל בה במהירות ובדחיפות.

במידה והיא אינה מטופלת בזמן, חלודה וריקבון בפח הרכב יכולים להביא לנזק חמור ומשמעותי ברכב, נזק שלא ייגמר רק בעבודת תיקון פחחות אלא יגיע לכדי צביעת רכב ואף גרוע מכך.

הנה כמה מהסיבות העיקריות בגינן כדאי להקדים ולטפל בבעיה.

בעיה שרק מחמירה

חלודה על הרכב

הסיבה הראשונה והעיקרית לטיפול מהיר בכתמי ריקבון וחלודה בפח הרכב היא העובדה כי בעיה זו לא תיפתר מעצמה אלא למעשה רק תלך ותחמיר עם הזמן, ובמהירות גדולה הרבה יותר ממה שתוכלו לדמיין.

אמנם בהתחלה מדובר בכתמים קטנים שקשה לראותם, אך הזנחת הבעיה תביא להתפשטות מהירה של כתמי החלודה לחלקים רבים של פח הרכב.

לכן מומלץ מאוד לטפל בבעיה זו עוד כשהיא בחיתוליה.

נזק משמעותי לרכב

כאשר בעיית החלודה והריקבון ברכב אינה מטופלת במהירות וביעילות, היא עלולה לגרום לנזק משמעותי ביותר ברכב.

התפשטות החלודה לחלקי רכב נוספים תהפוך את עבודת פחחות הרכב הנדרשת לרחבה יותר. בנוסף, כאשר כתמי החלודה לא מטופלים הם יכולים "לאכול" לגמרי את פח הרכב וליצור חורים של ממש בפח.

במקרים אלו תידרש החלפה של החלק כולו. כאשר כתמי החלודה סמוכים לחלונות, ייתכן ותיקון פחחות לא יספיק ותידרש החלפה של החלון כולו, דבר יקר יותר משמעותית.

חיסכון כספי משמעותי

טיפול מוקדם בכתמי חלודה וריקבון יחסוך לכם המון כסף.

הזנחת כתמי החלודה והריקבון יכולה להביא לכך שחלקים נרחבים של פח הרכב יהיו נגועים בחלודה ובריקבון.

במקרה זה, תידרשו לבצע עבודת תיקון פחחות וצבע רחבה ביותר, שיכולה להגיע לכדי החלפת חלקי פח, חלונות ואפילו לכדי צביעת הרכב כולו.

צביעת רכב, החלפת חלקי פח ועבודות פחחות נרחבות הינן תיקונים יקרים, שיעלו לכם אלפי שקלים ועלולים אף לחצות את רף עשרת אלפים השקלים.

כך, תיקון חלודה וריקבון כשהם עוד בחיתוליהם ימנע ממכם תיקונים בהיקף כה רחב ויחסוך עבורכם אלפי שקלים ויותר

 

טיפול מקצועי

טיפול מקצועי בחלודה וריקבון ברכב

בבעיית הריקבון והחלודה ברכב חשוב לטפל לא רק במהירות אלא גם ביעילות ובמקצועיות.

בסופו של דבר, מדובר בעבודת פחחות רכב, ועדיף שאלו יבוצעו על ידי אנשי מקצוע מנוסים שמכירים את סוגי הפח השונים, הצבעים השונים ועוד.

ניתן לבצע את פחחות הרכב במוסך הסדר שעובד עם הביטוח שלכם ומתמחה בעבודות צבע, דוגמת מוסך הטיל בתל אביב.

לסיכום, ברגע הראשון בו מופיעה החלודה, יש לטפל בזאת ולא להזניח.

אין בעל רכב שרוצה לנהוג ברכב עם חלודה ולבטח עם הידיעה כי חלודה אינה נקודתית בלבד וללא טיול מתאים תמשיך להתפשט ולהתפשט ולכלה את כל הרכב.

הטיפ הטוב ביותר אותו נוכל להעניק לכם על גבי שורות אלו הוא לגשת מיד אל מוסך בעל ניסיון ומקצועיות וכזה שיוכל לטפל בחלודה במקצועיות, בדומה למוסך טיל.